20 February 2011

Ketentuan.....dari Ilahi..........

Adakah ini dinamakan takdir? Ya... Setiap yg berlaku di muka bumi Allah...adalah atas kehendak Nya....
kita di sini hanya mampu merancang...selebihnya Allah yang tentukan.....

mungkin ini permulaan.... Langkah perkenalan....... bukan bermakna....terus melangkah kealam percintaan....
Jodoh pertemuan sesungguhnya di tangan Allah.. In Relationship..tempoh perkenalan yang akan memberi ruang dan waktu untuk mengenal hati budi masing2... Cintalah kerana Allah dan bukan kerana nafsu... Agar hubungan terpelihara...insyaallah....


Ya Allah Ya Tuhan ku......
Andainya aku jatuh cinta, cintakanlah aku pada hamba yang mencintai Mu sepenuhnya
agar bertambah kekuatannya untuk mencintai aku dihatinya....

Ya Allah Ya Tuhan ku...
izinkan lah aku jatuh hati pada insan yang hatinya bertaut pada Mu 
agar aku tidak terhumban ke cinta yang berlandaskan nafsu semata-mata...

Ya Allah...
jika aku jatuh hati padanya, jagalah hati ku padanya 
agar tidak berpaling dari mu....

Ya Allah....
jika aku ditakdirkan untuknya, kau dekatkan lah aku padanya
kau titipkan lah kemesraan kepada kami 
agar kebahagiaan itu abadi...
 dan 
Seandainya kau telah takdirkan dia bukan milik ku...bawalah dia jauh dari pandangan ku
dan peliharalah diriku dari kekecewaan.....

Ya Allah Ya Rahman Ya Rahim..
Kau jadikan lah kami insan yang sentiasa beriman kepada mu.....
agar tidak terjerumus ke arah kemaksiatan dan kemungkaran....
dan Kau Peliharalah keimanan kami ....... 

Amin Ya Rabbal Alamin....






No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...