07 February 2011

First Day Working

today is my first day duty.... so fa alhamdulillah.... masuk keja pukul 7 pg- 2 ptg...
keja yg aku buat hr ni..kenali staf2... pas tu bahagian pendaftaran...sediakan peralatan utk Dr... n then sediakan ubat2...yg best Dr n staf  kat situ baik n semua okey....yg aku kenali hari ni la..ada lagi staf yg aku belum bersua muka lagi...hope depa pun okey!!!
    aku pun tak bnyk kerja sgt kat situ..sbb bukan selalu ada patient.. mcm hr ni patient  yg admit memang tak dak pun.... memandangkan hr ni adalah hr klinik, so ada la patient yg wat check up... check up Ante natal, inj imunisasi utk baby, pas tu pap smear, scan,  mcm2 lah..
  pg2 td check emergency troli.. syok plak tgk troli tu... yelaa dah lama tak tgkkk.....
pas tu aku ditunjukkan labor room, wad ibu, bilik mandi baby, n aku diberi sedikit taklimat tentang tugas2 yang bakal aku buat nanti.......
   menurut pekerja kat situ, wad akan bz kalau ada ibu bersalin..kebetulan hr ni aku kerja tanpa ada patient kat wad...so aku wat keja2 yg aku bg tau td la.... so sekarang ni aku tak sabar nk tunggu kes kelahiran bayi!!! mesti syok......... sekarang aku agak letih..n aku nk tidoq lah.. bye2

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...