10 February 2011

Baik, Jahat, Nakal

aku keliru...confius.....

apa itu JAHAT??
apa itu BAIK??
apa itu NAKAL???

pelik kan??? tapu ini lah kenyataan kehidupan......
yang jahat dengan caranya...yg nakal dengan caranya.... yang baik plak...selalu jd mangsa yg nakal n jahat...
nakal tak semestinya Jahat.....baik plak tak semestinya tak nakal........

kenapa pilih untuk berkawan dgn yang jahat sedangkan ada yang baik???
kenapa ketepikan yang baik demi yang nakal???
kenapa pupuk kejahatan sedangkan kebaikan dibuang.....????

kebaikan dan kejahatan kadang2 memberi padah....
bila terlalu baik.... dijadikan bahan utk dipersenda kan
bila terlalu jahat mula mengambil kesempatan

apa yg aku nk sampaikan ialah keadaan sekarang ni.... bila tengok berita...
macam2 kes aku lihat....
> Bapak bunuh anak...
> Mak Campak Anak
> Cikgu Cabul Pelajar
> Bergaduh Sampai Bertikam
> dan macam2 lagi

sebenarnya apa yang dah jadi sekarang?? kenapa perlu ada kes bunuh setiap hari??? ntah la..kadang2 aku takut...sebab manusia dah hilang pertimbangan diri.... nyawa di jadikan mainan......

NYAWA SEOLAH2 SEPERTI TIADA NILAI!!!


*kebaikan, kejahatan dan kenakalan.....semua ada kaitan!!

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...